Algarve.reismee.nl

Vertrek van Schiphol

Het is een stralende dag weer als we richting Amsterdam rijden. De kinderen lopen de hele week al te stuiteren want ze gaan voor het eerst vliegen ! Dat is spannend natuurlijk. Jarenlang hadden ze er al om gevraagd: wanneer gaan we eens met het vliegtuig op vakantie ? Tja in het hoogseizoen is dat hartstikke duur. Echter de school heeft sinds dit jaar besloten een pinkstervakantie te maken van de ATV uren, daar zijn wij natuurlijkheel erg blijmee.. voorseizoen ! Dat is een buitenkansje om eens een vliegreis te maken.

De bestemming wordt Portugal, de Algarve wel te verstaan. Via internet een leuk appartementje uitgezocht want we willen wel graag op ons zelf zijn als gezin en zelfstandig kunnen functioneren. Een hotel met kinderen vind ik niks en een camping is mij te primitief. Dus een leuk appartement aan zee ... geweldig !

Ik vind vliegen altijdweer spannend, ondanks dat het voor mij al de zoveelste keer is. Ik probeer vooral niet te denken (zoals je ook niet aan roze olifantjes denkt

Undecided
) aan mogelijke rampen en de Air Crash Investigation programma's van Discovery Channel, die ik bij voorkeur zo snel mogelijk wegzap. Ik weet het, het is struisvogelpolitiek maar anders durf ik nooit meer met het vliegtuig. Typisch dat het altijd weer door je hoofd spookt.

Het is de veiligste manier van vervoer, het minst aantal doden per jaar, veiliger als met de auto de stad in gaan..hou ik me voor. Maar mijn verstand zegt er gelijk nuchter aan: ja en als het mis gaat, gaat het ook gelijk goed mis en ben je zeker dood.. en word je ook geen kasplantje (zoals de Yes Man zei in de film die in het vliegtuig draaide, toen hij achter op de scooter klom).

Okee, geen gezeur, we gaan vliegen.. de voorpret begint al in de taxiservice als we de auto hebben afgegeven. De dame die ons taxibusje bestuurt is breedsprakig en luidkeels aanwezig. Volgens mij een echte Amsterdamse.. zo'n gezellig, vrolijk, luidruchtig type.. waarvan je vanzelf moet lachen om hoe ze de dingen zegt, maakt niet uit wat ze zegt. Ze is erg aardig maar zo druk dat de kinderen van schrik niets meerterug durvenzeggen. Ik sta versteld en lig in een deuk.

Op Schiphol vlot ingecheckt want we waren echt veel te vroeg om 15.00 uur terwijl onze vlucht pas ergens rond 19.00 uur zou vertrekken. We kijken op ons gemak vliegtuigen op het Panorama dek en eten wat bij een eettentje waar hetop de manana manier gaat met het uitserveren van warm eten. Wen er maar aan, denk ik... dat zal in Portugal ook wel zo zijn.

Het boarden bij Transaviagaat op tijd en we vertrekken ook keurig op tijd. De vlucht is rustig en helder,we zitten op rij 5 en de kinderen hebben prachtig uitzicht op Amsterdam, de Rotterdamse haven, de Zeeuwse eilanden en de binnenlanden van Belgie en Frankrijk. Dan wordt het donker en de zon gaat onder, wat spectaculaire plaatjes oplevert.

Met een uur tijdverschil van Nederland (Portugal kent geen zomertijd) landen we 's avonds laat na bijna 3 uur vliegen op Faro. Ook daar verloopt het uitchecken, de douane, bagage ophalen vlotjes en worden we keurig door een bus opgehaald naar ons appartement in Albufeira. Het is inmiddels stikdonker hier en ik ben bekaf.

We sjouwen wat heen en weer met koffers omdat we ons appartement niet gelijk kunnen vinden totdat we ons realiseren dat we eerst naar een Jiba kantoor moeten gaan. Daar krijgen we weer begeleiding en worden we ons appartement in gelaten. We gooien meteen de koffers aan de kant en duiken het bed in.

Reacties

Reacties

Rob Musquetier

Wat een schitterende foto van die zonsondergang zeg!!!

Leuk om jullie relaas te lezen...

groet en tot zondag,
Ome Rob.

Nahira

:) Ik heb ook met transavia gevlogen!
En ook naar Yes Man zitten kijken...

Kijk, ik leef weer helemaal met je mee ;)

Kus

serena van de meij

ik vind uw verhalen erg leuk. ik wil ook een keer naar Portugal.

Groetjes Serena

Jolande

Portugal is zeker de moeite waard. De Algarve is een fantastische streek.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!