Algarve.reismee.nl

Exploring Albufeira

Aangezien we nog geen auto hebben zullen we het te voet gaan doen de komende dagen. Dat is niet erg hoor maar wel pijnlijk voor je kuiten met al die stijgende en dalende straatjes. Ik hoop dat ik er nog wat kilo's mee kwijtraak maar dat zal wel niet met al die cornetto's. Strand en ijs he..

Wink

We zijn uitgenodigd door onze reisleiding om een eerste introductie van de Algarve te krijgen laat die ochtend. We worden verwelkomd in een plaatselijk restaurantje met Seaview. Er tegenover zit Tut en we moeten wel om ze lachen want elke keer als we voorbij wandelen dan willen ze ons binnen halen voor de waterpijp en een broodje kebab ofzo. En nee dat willen we dus niet..

Tongue out

We krijgen een, hee wat handig, kaartje van Albufeira met alle supermarkten er op en zo. Dat is wel fijn als je honger hebt op pinkster zondagmorgen. Gelukkig hadden we al gegeten, jammer voor de restauranteigenaar. Hij rekent trouwens best pittig voor een appelsap en ijsthee. Na alle tips, trucs en adviezen te hebben aangehoord, laten we ons strikken voor een speedboottocht naar grotten aan de kust en hopenlijk zien we dan nog wat dolfijnen in het wild.

Tevens reserveren we onze auto vanaf dinsdag a.s. Lang leve de creditcard van WNF ! Dankzij hen kon dit nog snel geregeld worden, onze eigen Rabobank kon het niet voor elkaar krijgen schijnbaar maar de Greencardkreeg het onmogelijke voor elkaar, binnen 3 dagen een creditcard via een spoedprocedure, rechtstreeks van de fabriek,zodat we toch nog een auto konden huren hierzo. THANK YOU. We leven er prompt CO2 neutraal mee alhoewel de auto later een diesel bleek te zijn.

Nadat ons hoofd vol informatie zat en onze maag met ijsthee, besloten we 's middags alsnog het Centro Antigo te verkennen en onze vakantie goed te beginnen door uit te vinden hoe die straatjes nou allemaal eigenlijk door elkaar kringelen. Waar zit wat en hoe werkt het allemaal. Het meest bizarre van alles is, dat als je 100 meter loopt, je zeker wel 10 keer wordt aangesproken door mannen die je het liefst hun terras op zouden willen sleuren. Er wordt gewapperd met menukaarten, kleurige visitekaartjes en 'good steak over here, really Portugeez food'. Pfff.. na 5x ben ik het al beu aan het worden en loop wat sneller door met No Thank You in mijn blik.

Michel laat zich nog steeds elke keer overhalen om een blik op de kaart te werpen en is te vriendelijk om ze af te wimpelen en lachend loop ik met de kinderen door en zwaai nog eens naar hem als hij voor de 12de keer wordt staandegehouden.

Na een korte inspectie van Centro Antigo en de localisatie van de pinautomaten en winkeltjes besluiten we te gaan lunchen in het appartement en daarna naar het strand te gaan. Factor 30 gaat mee..

Relaxed hoor...de branding, een goed boek, azuurblauwe zee en golven. Manlief en kinderen vermaken zich prima in de Atlantische Oceaan terwijl ik mijn boek lees in het zand met Enigma in mijn oren. Af en toe zwaai ik enthousiast naar ze en geniet ik van de zon op mijn toet. Aloha Albufeira ! Lang leve het voorseizoen.. zo heerlijk rustig... mijn idee van vakantie houden. De zon brandt op jehuid maar door de koele zeebries heb je geen last vanhitte. Verraderlijk dat wel maar factor 30 houdt onze huidjes mooi zonnebrandvrij.

's Avonds maak ik macaroniklaar zodat onze buiken ook gezond blijven. De overgang van het koelere NL naar het hetere Portugal is groot en we drinken heel wat liters weg. Nog maar even rustig doen met eten.

Als de avond invalt verandert links van ons,Albufeira in een sprookjesachtige stad met honderden lichtjes. Het is zo mooi en kleurrijk. Het weerschijnsel op het water geeft het een bijzondere sfeer. Tevens schijnt de maan op het zeewater aan onze rechterkant.. als iets mystiek is, dan is het deze aanblik wel....helaas krijg ik de maneschijn niet gefotografeerd. Albufeira by night wel..

Reacties

Reacties

joyce

Wow, wat een mooi uitzicht!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!