Algarve.reismee.nl

Centro Antigo in de avond.

We beginnen er zo langzamerhand een gewoonte van te maken om 's avonds via een soort boulevard naar het oude centrum te lopen wat vlakbij ons appartement ligt. Het is echt zo'n heerlijke slenterroute in de warme zwoele avondlucht. Daar beneden ligt het strand en hoor je de golven en boven ruik je allemaal lekkere etensluchtjes van vis, vlees en knoflook..

We pakken regelmatig een ijsje of een terrasje en nemen een Sangria. Alhoewel ik het laatste erg lekker vind, kan ik er slecht tegen. Mijn maag is het niet goed gewend en mijn hersenen raken duidelijk onder invloed want er komt gelijk een mist opzetten en ik word er slaperig van. Niet echt fijn dus.. beter is het om ijsthee te blijven drinken.


De ijsjes zijn hier lekker, vooral de cornetto I love chocolate.. van Ola. Die kende ik niet. Maar nu ben ik er aan verslaafd. Ik moet elke avond zo'n cornetto en de rest van het gezin ook. Ola schijnt een hele nieuwe serie cornetto's te hebben uitgegeven want er is er ook nog eenmet een chocolate disc en er staan tevens watertandend lekkere magnums en andersoortige chocolade ijsjes op de Ola kaart die ik nog niet eerder gezien heb.

Wat het Centro ook erg leuk maakt, is het gemeenschappelijk dorpsplein waar alle straatjes op uitkomen. Er zijn veel straatartiesten en als Shrek even door de politie wordt afgevoerd, raakt men toch wel lichtelijk verontwaardigd. Even later is Shrek gelukkig weerterug en gaat vrolijk verder met zijn acts.

Er staan levende standbeelden, die plotseling bewegen als je ze een muntje geeft of als je nietsvermoedend voorbij loopt. Er zijn zandschulpturen van een heel Asterix en Obelix dorp gemaakt door Zuid Amerikaanse mensen.

Maar het toppertje is toch wel de marionettenspeler die 's avonds zijn show opvoert met zijn marionetten. Het is net Gepetto met veel Pinokkio achtige poppen.En wat het is leuk.. vooral de Alien met het nummer Ghostbusters.

De kinderen willen elke avond dezelfde voorstelling bekijken. De poppen zingen, dansen, spelen piano en gaan met de pet rond.

Ze springen bij je op schoot en geven je een kus of een arm. Sommige poppen zijn ondeugend en slaan petjes van je hoofd, tillen je rok stiekem even opof staan gewoon met je te flirten. Het blijft leuk en het publiek beloont de man royaal waarbij de kinderen het geweldig vinden om de muntjes te geven.

Het is genieten deze show,de manheeft echt talent !

Reacties

Reacties

efhyrh

BLABLABLA

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!