Algarve.reismee.nl

Portimao Beach

We laten de warme binnenlanden van Silves achter ons en rijden terug richting de kust. Ik had gelezen dat er bij een stadje verderop van Albufeira, Portimao genaamd, prachtige stranden met rotsen moesten liggen.

Nou heb ik thuis op mijn bureaublad van mijn pc zo'n mooi strand, voor een eeuwigdurend vakantiegevoel, maar hier is het de real thing ! Compleet met geluid, wind en zon. Dat moeten ze op een pc toch ook nog eens verzinnen... een mooi bureaublad is leuk maar ik mis de geluiden, de geur etc. Geluid moet toch minimaal mogelijk zijn als je een bureaublad installeert op je computer. Maar goed...genoeg over de pc. We hebben hier niet eens tv en dat heb je ook helemaal niet nodig want er is zoveel te zien en te beleven. Op naar Portimao dus en we rijden gelijk maar eens flink wat kilometers met onze 'nieuwe' auto..(Ford Focus).

Portimao is duidelijk beter bewegwijzerd als de gemiddeldePortugeze staden we volgen de bordjes Praia de la Roche. Dat was geen slechte keuze zo blijkt later. Genoeg parkeerplaatsen en werkelijk prachtige stranden. Praia betekent strand en de la Roche, dat zullen wel rotsen of zoiets zijn. Nou dat is niets teveel gezegd..

De kustlijn bestaat uit hoge rotsen die al eeuwenlang zijn uitgesleten door de zee. Hierdoor ontstaan losse rotsformaties, grotten en bogen. Werkelijk prachtig om te zien en langs te lopen. Ik waan me een beetje in het paradijs zo.

Stom genoeg zijn we vergeten onze zwemkleding mee te nemen deze dag. Hoe dom kan je zijn ? Maar goed, het is heerlijk warm weer en de kinderen trekken gewoon hun broek uit en lopen in hun t shirt en ondergoed gewoon de zee in. Ondanks wat waarschuwingen zijn ze allebei na een half uur natuurlijk drijfnat maar dat droogt wel weer in deze zon. Gelukkig hebben we wel altijd standaard factor 30 in ons rugzakje en verder zal het ons eigenlijk een biet zijn op dit moment.

Portimao is werkelijk schitterend. Echt een plaatje.. ik vond het het mooiste stukje strand van de hele Algarve en we zijn de hele middag hier gebleven. We hebben de stad zelf eigenlijk niet meer gezien. Het was hier zo mooi en relaxed. Dat is puur genieten.

Ik staar voor me uit, sluit mijn ogen en laat me meeslepen door het geluid van de branding, de geur van de zee en de warme zon op mijn huid. Ik heb hier niets meer nodig. Hier hoef je enkel nog te zijn....

Reacties

Reacties

najana

leuk hoor al die verhalen en mooi en leuk.

Nathalie Vermeer

Jeetje, wat gaaf gedaan, je bent wel supercreatief zeg. Als ik de foto's zie roept het herinneringen op en denk ik vast aan de vakantie die komen gaat, ook naar Sol Nascente. Ik heb 2 vraagjes en hoop dat je mij antwoord kan geven. Vorig jaar september vertelde men dat met het oude dorpscentrum op zou gaan knappen(riolering aanpassen) Ligt de straat nog open of is alles al opgenknapt?En weet jij of de 3 kamer appartementen bij Sol Nascente op de begane grond liggen of zitten die boven (hoop ik niet) Vast bedankt voor je bericht, ik ga je site doorsturen aan onze mede reizigers. Ik heb er al zin in.
Groetjes
Nathalie Vermeer

Jolande

Dank voor je complimenten. Ik vind dit ook erg leuk om te doen, het is net alsof je je vakantie herbeleeft als je het hier allemaal wegschrijft zo, met die foto's erbij.

Ze zijn nog wel bezig met het oude dorpscentrum op te knappen. Ze waren inderdaad in 1 straat bezig met een stuk wat open lag. Ik wist echter niet dat het met de riolering te maken had. Maar zoals ik elders al schreef is het rioolsysteem in Portugal niet echt geweldig. Dus ik kan me er wel wat bij voorstellen. We hebben er echter niet of nauwelijks last van gehad en het betrof slechts 1 straatje. Dus kennelijk pakken ze het stukje bij beetje op om de overlast te beperken. Het oude centrum is best groot dus je merkt het nauwelijks als er een straatje tijdelijk niet bereikbaar is.

Wij hadden een driekamer appartement in Sol Nascente. Deze lag op de eerste verdieping. Het was 1 trap aan de voorkant en 1 trap naar beneden naar het zwembad vanaf ons balkon. Maar wellicht zijn er ook driekamerappartementen op de begane grond ? Dat weet ik eigenlijk niet, dat zou je eens bij Jiba na moeten vragen ofzo.

Heel veel plezier in ieder geval en geniet er van.. de streek is zeker de moeite waard. Maar dat had je al begrepen waarschijnlijk ;)

Groetjes,
Jolande

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!